Pozyskiwanie danych na przykładzie działań dla firmy windykacyjnej

Działania windykacyjne mają swoją specyfikę zarówno w zakresie dochodzenia wierzytelności, jak i prowadzenia negocjacji. Dla naszego klienta kluczową kwestią było pozyskanie dwóch rodzajów informacji. Pierwszy dotyczył kompletności i rodzaju posiadanej dokumentacji, a drugi danych o dłużniku i jego zadłużeniu.

docflow windykacja

W przypadku tego klienta wypracowaliśmy trzy najważniejsze grupy danych, dla których najkrótszy czas pozyskania jest kluczowy:

  1. Dane na temat samej dokumentacji. Ustalamy jakie dokumenty składają się na daną wierzytelność oraz identyfikujemy oryginały i kopie.
  2. Dane na temat dłużnika. Łączymy podstawowe dane na temat dłużnika, które dostarczył podczas zawierania umowy, z danymi uzyskanymi podczas działań windykacyjnych. Przekazujemy klientowi komplet informacji, które dotyczą danego zobowiązania.
  3. Dane dotyczące zabezpieczeń. Część długów posiada zabezpieczenia w postaci ruchomości lub nieruchomości. Dla każdego rodzaju zabezpieczenia wyszukujemy takie dane jak: marka, model, rok produkcji, numer rejestracyjny, numer księgi wieczystej, inne zabezpieczenia na danej nieruchomości. Ponadto uzyskujemy dane komornika prowadzącego dane postępowanie egzekucyjne wraz z numerem KM prowadzonej przez niego sprawy.

PROCES POZYSKIWANIA DANYCH

Po szczegółowej analizie i szeregu warsztatów z Klientem nasz zespół zarekomendował i finalnie podzielił całość procesu na 7 etapów:
  1. Odbieramy dokumentację od cedenta.
  2. Rejestrujemy, skanujemy i indeksujemy dokumenty.
  3. Informujemy klienta o tym jakiego rodzaju dokumenty otrzymał i jakie działania windykacyjne może prowadzić na ich podstawie.
  4. Pozyskujemy dane z dokumentów według wytycznych klienta.
  5. Jeśli dokumentacja występuje jedynie w formie niekompletnych lub nieczytelnych skanów, analizujemy je przy pomocy specjalistycznego oprogramowania i łączymy z konkretnymi wierzytelnościami. Następnie proponujemy usługę przechowywania skanów, połączoną z dostępem do nich wprost z sytemu klienta.
  6. Całą dokumentację udostępniamy klientowi na portalu docFlow lub na serwerze FTP. Informacje są uporządkowane i łatwe do przeszukiwania. Klient może na przykład uzyskać wykaz wszystkich zadłużeń z danego portfela, które posiadają dokument nakaz zapłaty w oryginale.
  7. Pakujemy dokumentację do pudeł archiwizacyjnych i umieszczamy w bezpiecznym archiwum.
Powrót do listy
  • 1 rok wystarczył
  • 8 mln zdigitalizowanych i zindeksowanych stron
  • 4 mln zarejestrowanych dokumentów
  • 31 mln pozyskanych danych

Porozmawiajmy o outsourcingu

pic1

Biuro Sprzedaży

Skontaktuj się

Inne case studies

docflow_digital_archiwum-2
Case study

Digitalizacja krok po kroku

Poznaj szczegóły
docflow_ksiegowosc_dokumenty
Case study

Pozyskiwanie danych na przykładzie działań dla firmy księgowej

Poznaj szczegóły

Zaufali nam:

  • idea-getin-leasing_sm
  • logo-altus_sm
  • logo-taxcare_sm
  • logo_hoist_sm